Paddslem, Rockaberries och Arthur Russell

Skulle egentligen till Brekille Stora spelaredagar idag med Mariel och C:o, (Folkmusik och spelemansfestival) men jag kände mig asocial. Jag och brorsan stack ut och geocachade lite istället, och det var trevligt. :) Markus hittade en enorm Vinbergssnäcka - den största jag nägonsin sett! Proppat med Hallon på ena fyndstället (Örby ängar) och Körsbär på andra (Råå vattentorn) - namnam. Var tvungen att fota de rockiga körsbären och den groteska snigeln...
Knep 3 caches och letade förgäves efter en och kände oss mer än lovligt dumma som kröp runt i en buske med folk cyklandes förbi - haha Detta trots att vi försökte se diskreta och oberörda ut... Jag stack in huvudet i ett gammalt skyddsvärn för att kika efter cachen, och fann mig öga mot öga med en enorm padda som kväkte på mig, jag skrek rakt ut. Tyvärr hann inte Markus langa fram kameran tillräckligt fort och den förtörnade paddan skuttade längre in i skyttevärnet. Markus blev också lite hooked, så vi får se hur mycket caching det blir. :)

                      

Nu är jag slut som artist, så jag tänker krypa upp i soffan med min choklad. Anton Bergs "Venezuela" minsann.
Filmvalet lär bli svårt - hmm... Urusel sjuk komedi om pageantqueens - "Drop dead gorgeous" - som jag har sett innan men faktiskt gillar lite grann, eller sötsliskigt sirapsdravel med ännu slisksötare skådisar i "Tuck everlasting"...
Gick en fin film på 2;an också - "Mun mot mun", men jag känner för hjärndött. Annars hade vi haft Lara Croft maraton på Tv4+ men det är till och med mer än vad jag klarar av... Hu.

Vill också tycka till och beordra er att kolla upp Arthur Russell om ni inte redan avgudar denna fantastiska man.



Hans musik påminner inte om något annat, vissa bitar avskyr man för de är för obskyra ens för den mest fanatiske musikradikal, men vissa bitar - hur kan man annat än älska??? Och ja, han låter som Anthony i Anthony and the Johnsons, men ändå inte - Anthonys röst avskyr jag men inte Arthurs. Och Arthur var först - brlrlrlrlrl! :P
Mannen var en musikalisk pionjär av otroliga mått. Synd att han inte hann få så mycket uppskattning medan han fortfarande levde bara.

 

Nattnatt!

Kommentarer
Postat av: Ellen

haha,,, hade velat se din min mär paddan glodde på dig =D

2008-07-14 @ 19:35:42
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0