Geocaching - new degrees of nerdiness och lite Lykke Li

Jag har som sagt varit sjukt upptagen hela veckan, min bästis Mariel är nere från jävla Lappland för en kort stund, så vi har hängt järnet här, så jag har knappt varit hemma alls. Tyvärr resulterat i hysteriska reaktioner från folk som inte fått tag i mig - sorry for that, jag tänkte inte på att min plötsliga frånvaro kunde misstolkas...
Har glömt kameran hela tiden, men har iallafall fotodokument på den dumma fågelfan som tuggade i sig mitt finger.

                 

Ouch!

Har dessutom upptäckt Lykke Li - jag älskar henne! Dumma Mariel tyckte hon var tråkig - du har smaken i röven darling...



Hela skivan är suveränt otroligt bra men denna låten gillar jag nog mest ändå - och jag älskar videon också.
Länge sen jag blev så stenförälskad i någon artist.



Mer Lykke Li.
Men egentligen skulle jag lagt ut de fantastiska improvideos man kan hitta med henne på Youtube.

Och så har jag en ny hobby! Lina got me hooked big time och jag har idag erövrat min första Geocache!
Jag är så otroligt nördig att hälften kunde varit nog haha
Geocaching är alltså följande: Skattletning med GPS - Piraterna möter teknon!
Runtomkring i världen finns Geocaches av olika sorter gömda på diverse lokationer.
En Geocache kan vara av olika slag - från den minsta varianten - filmtub som innehåller en logglista och en pennstump att logga sig med, till en cache som innehåller små "skatter" man byter - du tar en skatt, lämnar en annan. En Travel Bug Cache innehåller en liten maskot som är registrerad med en kod. Den vill resa till specifika resmål, och du ska hjälpa den dit. Geocoins är ungefär samma pryl. Det är fullkomligt sjukt, töntigt och bansligt - och helt underbart kul! Att få rusa runt och krypa och leta efter hemliga meddelande i små burkar som vuxen - wow! Jag har letat efter något sådant hur länge som helst! :D Givetvis loggas allt noggrannt på ditt konto på www.geocaching.com och ju fler hittade - desto mer cred!
Skattjakt, friluftsliv, spänning och en knasig hobby - wünderbar!
Gissa om jag och Ozz ska ut och Geocacha när vi har tråkigt! Bara i någorlunda centrala Helsingborg med omnejd finns minns ett femtiotal att jaga, inom de närmaste milen flera hundra :D

Kommentarer
Postat av: Isa Decadent

Kunde inte låta bli att skratta lite när jag såg ditt finger i kombination med tranans min :)



Och Lykke Li är definitivt på bra sidan :)



Geocaches, ja varför inte +ler+

2008-07-11 @ 14:07:59
URL: http://isadecadent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0