Creepy catlady

Jag är en tönt. En sån där läskig kärring som går runt och pratar med sina katter. En sån där som går runt i en alldeles för stor (ens för att vara oversize) t-shirt utan BH under och gullar med sina jävla katter och pussar på dem och dregglar på dem. En sån som åker iväg klockan tre-fyra på morgonen för att låsa in sina keldjur i burar klädda med ett överdrag som ska rama in katten på det finaste vis och ge en illusion av att det är ett litet vardagsrum i miniatyr - med allt kisse behöver för dagen. En sån där som putsar och donar på kisse i timtal innan bedömning, och nästintill kör en Tonya Harding på burgrannen om den blir BIS och inte hon. En sån där läskig människa som har tretton smeknamn på alla katterna och inte riktigt vet hur många hon har. En katt-tant.

Mina katter är mitt liv, sorgligt nog, eller trevligt nog, det beror på hur man ser på saken. Och jag har ju då den förträffliga turen att ha världens finaste och mest underbara katter. Men jag lovar - jag har BH, och jag är inte riktigt vid den farliga gränsen än... men so what. Det duger det med om det skulle bli så.

Cherry är min sockertopp. MIn allrakäraste finaste vackraste prinsessa - det vackraste ting som tassat på denna jord.
Och min vinnare - nomineringar och BIS rakt igenom. Den som kunde vara så satans hot efter att ha klämt ut en kull om fem...




Calle är min stora goa gubbe. MIn mysigaste diskussionpartner med den bästa nacken att gråta mot. Calle ska väl dock inte avlas på då han han eventuellt har hjärtfel :(




Konichiwa är min egen uppfödning och en adorable pingla. Hon bor på halvfoder hos Beata - som obegripligt nog döpt om henne till det småbanala "Coco". Men allt klär en skönhet.




Yojimbo är mitt hjärtegryn - det blir väl så med de unfortunate. Han har en ögonskada som gör honom icke ställbar - så typiskt med den snyggaste katt jag fött upp...



Och Kid - min ynkligaste lille toffelhjälte - min blivande stud med världens minsta pungkulor ajaj



Och så sist men inte minst min Bummelsurr - Humla. Med de vackraste ögon ever.


Det är inte jag som tagit bilderna - det är mitt senaste ex. Men det skiter jag i. Sew me.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hrmm, känner igen det där med att ha massor av smeknamn och gå runt och pratat med katten fdagarna i ändå.... Yumi kan även intyga att hon blir tvångsburen lite då och då (ganska ofta)



Calle, åh Calle,,,, snyggaste sphynxkillen där e !

2008-06-12 @ 09:05:29
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/
Postat av: Molly

kid är den sötaste! han ser ut som en ko och har bästa namnet :)



jag är typ kattfobiker men dom här ser lite ut som aliens och inte så onda och så, så dom är ok! om jag någon period i mitt liv inte kan ha hund så kommer jag nog skaffa en exotic. dom ser inte ut som katter alls :D dom är jättefina.

2008-06-14 @ 17:41:44
URL: http://desi.blogg.se/
Postat av: Maarit

Exoter är skitsöta :) Men de är så tråkiga, du borde ha en Sphynx, de är typ som hundar :)

Jag var en inbiten hundmänniska innan jag träffade min första sphynx, var till och med rädd för katter... :D Men de är verkligen helt underbara! En del clown, en del apa, en del katt, en del hund :)

2008-06-14 @ 18:05:21
URL: http://bambikill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0