Welcome home honey!





Seriöst - jag MÅSTE städa. Detta är fruktansvärt. Jag har inga rena bestick/tallrikar/glas/något, kattsanden ligger i drivor, smutstvätt, böcker, tidningar, anteckningsblock, godispapper, ihopknycklade cigarettpaket, läskflaskor, kattleksaker och kycklingben (jag råutfodrar djuren) ligger precis överallt. Jag är något så sorgligt som en extrempedant med ADD - vilket blir tämligen jobbigt.... Jag vill ha det snyggt och städat - men min hjärna bråkar med mig och riktar koncentrationen på annat, och så blir det inte gjort. Tidigare har jag varit lyckligt ovetande och bortskämd med att ha en väldigt huslig sambo som slet järnet medan jag i mitt förvirrade tillstånd yrade runt och lyckades missa stöket om jag så trampade rakt i det. När rumskompisen är hemma försöker jag hålla någorlunda ordning, för hans skull - men så fort han reser bort - shit, då tittar grisen i mig ut. Jag  hatar det. Men nu jävlar. Projekt sovrum skall tas itu med om jag så dör på kuppen. (Vilket det säkerligen finns en avsevärd risk för med tanke på storleken på de dammråttor jag sett smygandes rundor under sängen. Det kan hända att de drar in mig där och så syns jag aldrig till igen.)
Där är inte städat på... tja... X antal månader. Kattburar, burskynken, kläder i drivor (och då menar jag drivor!), tyger, kartonger, skor och annan skit ligger i högar som når mig till midjan. Jag måste seriöst skiljas från några plagg iallafall nu tror jag... Men varje gång jag ska göra det - så slutar det med att jag står med en påse med en ynklig tröja och ett par byxor i - jag älskar ju varje plagg ! Fast jag aldrig använder ens en tredjedel. Kanske inte ens en fjärdedel.
Men nu jävlar. Sovrummet ska röjas ur - den där förhatliga cd-hyllan ska kastas - vilket den varit på väg att göras i ett år nu, det har bara inte blivit av - (vilken fruktansvärt onödig möbel???), det ska dammsugas, moppas, diskas, putsas, donas och fejas - och kanske jag till och med tar fönstren - så katterna kan se ut när de sitter och försöker spana ut mellan smutsfläckarna. IDAG är jag hemmafru.

Kommentarer
Postat av: Molly

jag städar också!!11ettett

2008-06-14 @ 17:36:44
URL: http://desi.blogg.se/
Postat av: Maarit

Inte bara jag som tillbringar en lördag med att städa då :D Fy fan vad jobbigt det var - men jag hittade en lägenhet under skiten! Helt fucking otroligt. Och allergin var inte nådig - herrejävlar med damm. Men nu kan jag skita i det tills jul eller så... ;)

2008-06-14 @ 18:11:16
URL: http://bambikill.blogg.se/
Postat av: A

Du skriver väldigt underhållande...

kul läsning :)

2008-06-14 @ 21:17:03
Postat av: Maarit

Tack A - jag försöker vara rolig. Eller nej - jag är nog bara så. :)

2008-06-14 @ 21:20:53
URL: http://bambikill.blogg.se/
Postat av: Isa Decadent

Så himla vad är ordet jag letar efter, duktig, visst men nej det var inte det ordet jag letade efter, va fan kom igen, vad var det nu? hjälp mig +skratta+

Okej whatever.

Hmm A? Inte A A väl, nej nu kom jag på det kan det ju inte vara.

Men faktiskt varför kallar sig denna a a för, det är lite sådär nej över det, A, inte mer A från din sida :)

Och nej jag är helt jävla spiknykter trots detta inlägg +ler+

2008-06-14 @ 21:42:16
URL: http://isadecadent.blogg.se/
Postat av: Maarit

Var fan ÄR du? Jag har försökt ringa dig i timmar Isa!

2008-06-14 @ 21:47:42
URL: http://bambikill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0