Yummy jukebox

Inlåst i råtthålet och passar Humla. Men inga fler bebisar ute iaf. Alltid nåt.
Roar mig med att vara besserwisser på kattforum och att lyssna på musik.
Here´s the jukebox for today: Theme  "Gamla yummy låtar jag inte hört på hundra år"


Oh Bowie.





Älska galningen Kate med sin psykotiska LSDbalett och heliumröst!



En av mina älsklingslåtar - bli man inte glad av den så är man vrickad.
Och dessutom med i en gammal favoritrulle "Mermaids", men videon hade sunkljud.




Min absoluta favoritlåt med min absoluta favoritartist i denna värld - the god of R&B.




Och en älskad barndomsklassiker - Donovan  - Hippie wünderbar deluxe.




Och som den finska jag är - kärleken till barndomens tango på somrarna....
Den ultimata klassiskern - "Satumaa" - gigantisk hit och min farmors favoritsång - som hon alltid sjöng...
Dessutom filmklipp från underbara "Flickan från tändsticksfabriken" av nordens störste filmskapare Aki Kaurismäki.



Och så den klämkäckaste videon med klämkäckaste Dusty!




Och corniest video ever med ABBA och sötaste Magnus Härenstam :)
Varför ansågs Agnetha snyggast? Hon såg ut som en häst.



Världens vackraste låt - en cover på Dylan - där resultatet är långt mer fantastisk
med Tottas röst och nationalteatern...




Och så den enda Kentlåten på senaste sex sju åtta åren jag verkligen gillat - "Ingenting" -
älskar arret och ljudbilden! Och denna VANSINNIGT vackra video jag aldrig kan se mig mätt på...
Fittiga Sony låter en inte lägga ut videon - så här är länken.

KENT - INGENTING


Nu får jag ge mig, här kan jag sitta tills imorgon och klistra videos. Leta själv för fan! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0