Bögchock, åtråvärda skor och aj i fötterna



Två dagars utställande i malmö - Sydkattens gigantiska tvådagarsutställning - och också mina första två assistentgångar. Lördag för Yan Roca-Folch och söndag för Sirpa Lindelöf. Otroligt kul och lärorikt och jag börjar äntligen fatta hur en Bengal och en Burmilla ska se ut. Yan var den raraste ever och sprang runt och kramades och skojade - Sirpa jättetrevlig och duktig, och massor med nya katter att snöa in på. Fick världens chock idag när jag ställde för en viss domare som råkar vara homosexuell (big surprise, which manlig domare är inte?) och han plötsligt spänner blicken i mig, grabbar tag i min haka och drar mig närmare. Under de två nanosekunde innan jag fattade vad han ville hann jag tänka "Vad fan - ska han KYSSA mig???" (Jag tror jag är översexuell just nu - lol!) Men nej, inget hett hångel med en bög - han ville spana in mina linser på nära (alltför nära för min smak) håll, och visar också upp mig för sin elev... :D Han älskade Kid, och han blev också hans nominering för dagen som fertil hane. Cherry likaså hos Sirpa som fertil hona i svår konkurrens - och hon fick även Sirpas röst i panel :) Tack för den rara du. Men det räckte inte riktigt till hela vägen, men jag är snornöjd - Cherry fick två CAGCIB till och blir beräknat Grand International Champion i Hässleholm i Juli, två BIV (Bäst i variant dvs färg) och en NOM, Kid två CAC så han blir Champion i Linköping och en NOM. Inte så illa med två katter på en av Sveriges största utställningar. :) Jag är fan ta mig nöjd fast jag inte blev Best In Show. Ovanligt :D
Fossingarna värker, jag är trött (försov mig i morse, Isabelle ringer tio i sju och undrar var i helvete jag tagit vägen - skulle plockat upp henne kvart i.... så 170 km/h till malmö och vi hann fan ta mig), lite snorig efter att ha burit en massa pälsmonster i panelen men på det stora hela riktigt nöjd. :)
Och coolaste punkdomaren Kristina Rautio diggade mina pjucks och ville ha dem :D (Zebrarandiga underground basketskor i chockrosa och svart fuskpäls) och tyckte de var "TOSI MAKEET" lol (Måste vara finne för att fatta men typ "SMASKIGA" lol - finsk slang)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0