Inte galen

de galna är de som inte vet om att de är galna - sade nån

så jag är inte galen.

Kommentarer
Postat av: Mariel

Jag skrev en liknande mening, fast tvärtom haha, i en dikt för ganska exakt tio år sen, i vår goth-period :) (Shit vad gammal jag kände mig nu.) Var tvungen att leta och se om jag hade kvar den, och japp, på gulnat papper, dramatiskt värre. Enjoy:





I vissa världar är vi alla gripna av klor

Vansinnigt ilande färder

Vi vet alla var du bor



Ingen förlåtelse och ingen bot

Natten är en klyscha

Ljus är inget hot



Känslan du har finns i oss alla

Förneka den inte

Låt dig lockas, låt dig falla



Det kanske är ditt livs resa

Men tycker du dig inte höra röster

hjälplöst skrika sig hesa



Och visst känner du makt

Bry dig inte om

att vi gör en själslig slakt



På de fördömdas innanmäte blir vi mätta

Du är förstenad

men kom ihåg detta:



Här hinner blod aldrig svalna

Och de farligaste galningarna

är de som vet om att de är galna



2009-02-27 @ 12:53:30
Postat av: Maarit

Klart jag minns den :)

2009-02-27 @ 15:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0