2 dygn och 16 timmar.

Och det har börjat släppa mer och mer. Idag har jag bara tagit tre stycken nikotintabletter än så länge, och jag mår inte lika dåligt. Känner mig lättirriterad, men inte som ett rytande monster iallafall.
Jag känner mig duktig, även om jag tänker en massa konstiga tankar om att det inte går att leva utan cigg, att jag ska sluta imorgon istället, att det nog inte gör skillnad om jag röker ett halvår till.... Herregud jag kan inte tänka på cigarretter utan att känna paniken komma krypande längs ryggraden. Aldrig mer cigg! Aldrig mer ligga på en gräsmatta på sommaren och se röken stiga uppåt, sakta. Aldrig mer få röka på så kristallklara vinternätter att röken blandas med den varma andedräkten och man inte kan skilja dem åt, aldrig mer få ta ett par glas rödvin och en packe cigg och sitta i telefon halva natten. Aldrig mer få dricka en kopp kaffe eller te med dess självklara följeslagare - ciggen.
GAAAAAAAH!
*Sliter mitt hår och springer runt och skriker i ångest*

LOGISKT sett kan jag göra alla de där sakerna UTAN cigg, lungcancer, illaluktande hår och slemhosta... men ååååååh vad jag älskar mina cigarretter. Jag ÄR ju räkare - det definierar ju för fan min person? Vem är jag utan en cigg i truten eller i näven? Det tillhör ju min revolterande I-don´t-give-a-shit-attityd! Jag kan inte se mig som läskig healthfreak käkandes Quinoa och joggandes... Ew.
Men jag vill inte kvävas. Det är min mardröm.
Och jag vill ha pengar - jag har inte råd att röka.
Screw hälsan. Detta handlar om kvävningsfobi och girighet.

Kommentarer
Postat av: Isa Decadent

I hear ya.

Jag är där snart själv, två paket cigg kvar, sen slutar jag, fruktan är enorm :/

2009-01-04 @ 12:26:20
URL: http://isadecadent.blogg.se/
Postat av: Isa Decadent

I hear ya.

Jag är där snart själv, två paket cigg kvar, sen slutar jag, fruktan är enorm :/

2009-01-04 @ 12:26:30
URL: http://isadecadent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0