Keira och hertiginnor

Och gissa vad jag gjort idag? Tittat på mer film sade du? JAAA. Så klart.

Jag fick mina semlor så jag har festat på två stycken i min sjuka ensamhet och dessutom snaskat min sjukt goda broccolipaj... Namnam.

Glömde ju nämna att jag såg "The Duchess" häromdagen. DEN var sevärd! Om man gillar kostymdrama och fint skådespeleri - se den se den se den. Ralph Fiennes (som börjar bli gubbig men rätt hot ändå förutom sin läbbiga personlighet i denna rullen) mot Keira Knightley. Har aldrig gillat Keira mer att jag tycker att hon är vacker - men hon är suverän i denna, och gör en superfin tolkning och är grymt övertygande som Georgiana - Hertiginnan av Devonshire - som för övrigt är en fascinerande historisk gestalt. Så både Keira och Angelina Jolie efter "Changeling" har klättrat avsevärt många pinnhål uppåt på min respektskala. (Ska ta itu med "Atonement" också. Inte minst på grund av den gudomliga gröna klänningen Keira föräras att bära i den. Alla Haute Coutureälskares våta dröm till aftonklänning...)
Finns inte så mycket att berätta om filmen mer egentligen... Ett enkelt drama om komplicerade relationer.
En nyttig liten historielektion om märklig kvinna.

   

Ganska porträttlikt, inte sant? Och samma hatt till och med....



Och den gröna klänningen Keira bar i "Atonement"... den första klänning som fått mig att vilja se en film. Jag skulle dö en lycklig person om jag någon gång fick äga något så vackert...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0