Fjorton

Jag har blivit besatt av både filmen Twilight, böckerna och Robert Pattinson som spelar Edward. :P
Soundtracket går på repeat - det underbara pianostycket "Bella's Lullaby" som Edward i filmen skapar för Bella är bara underbart i nivå med Michael Nymans verk för "Pianot"...

Ignorera irriterande video med fanskit - hittade ingen vettig en. Föredrar den utan arr. med bara piano solo, men hittade ingen som jag tyckte spelade den tillräckligt bra på tuben. Dåliga pianon med kass klang, "pianister" med dålig känsla för takt... usch. Robert Pattinson gör ett bra mycket bättre jobb i filmen. (Ja han spelar själv.)




Vidare tänkte jag redan när jag såg filmen första gången att det var ett par låtar med som sjöngs av någon med en sinnessjukt bra röst - men tänkte inte mer på det. Döm om min förvåning när jag inser att det är pojkspolingens Pattinson egna alster. (Sedan innan filmen). Hans musik verkar inte tankbar någonstans så får väl köpa skiva, för jag måste ha, han passar in perfekt i singersongwriterhyllan precis innan Sexsmith. Men med en röst som inte är av denna värld.... Välbehagsrysning. Vilken äcklig människa. Inte bara är han en duktig skådespelare. Dessutom är han en av de vackraste män som vandrat på jordens yta. OCH är dessutom en talangfull musiker. I hate him. Mostly because I can't have him.

Robert Pattinson: "Let me sign"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0